TY - BOOK AU - Armenta Ramírez,Lizanyuri AU - Silva Álvarez,Gloria Beatriz AU - Ríos Montes,Carlos Eduardo AU - Fuentes Fuentes,Luz Stella TI - Lectura de Cuentos como Estrategia para Favorecer los Procesos de Comprensión Lectora de los Estudiantes del grado 3°, 4° y 5° integrados del Centro Educativo Rural el Plan / PY - 2019/// CY - Sincelejo : PB - Corporación Universitaria del Caribe - CECAR, KW - Comprensión KW - armarc KW - Cuento KW - Lectura KW - Niveles de inteligencia KW - Niveles N1 - Trabajo de grado; Alfaro, A. y Badilla M. (2015). El taller pedagógico, una herramienta didáctica para abordar temas alusivos a la Educación Ciudadana. Recuperado de https://www.google.com.co/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=9&ved=2ahU KEwjH2ZHd_vHcAhUNyVMKHS_wADQQFjAIegQICRAC&url=http%3A%2F%2Fw ww.revistas.una.ac.cr%2Findex.php%2Fperspectivas%2Farticle%2Fdownload%2F6751 %2F6885%2F&usg=AOvVaw1n6HiJhDDQPLmCQm0O5PGj ; Amador, M. (2009). El cuestionario aplicado a la investigación. 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Finalmente resaltar que con la lectura de cuentos se logró despertar en los estudiantes el amor por la lectura y fortalecer las destrezas de comprensión de lo leído, es por esto que se mejoró los niveles de compresión lectora básico, bueno y excelente de los estudiantes utilizados como muestra para esta investigación; As a response to the study carried out, we can detect that in the Rural Education Center the Plan has a significant number of integrated 3rd, 4th and 5th grade students, who possess a basic level of reading comprehension skills. In the order of ideas proposed, we were able to detect that the teachers of the Educational Center have used the same reading method from an old date without trying to find new methodological strategies according to the levels of reading comprehension present in each of the students. Under this perspective, as a research group we set out to implement story reading as a strategy to strengthen the levels of reading comprehension in the students of grades 3, 4 and 5 of the Integrated Rural Education Center Plan. Finally highlight that with the reading of stories was able to awaken in the students the love of reading and strengthen the comprehension skills of what was read, this is why it was possible to improve the basic, good and excellent reading comprehension levels of the students used as a sample for this investigation ER -